REKLAMA

 

Téměř šedesát tisíc obyvatel Frýdku – Místku se dočkalo zahájení nejpotřebnější místní dopravní stavby - obchvatu města a připojení dálnice D56 na D48.
Ještě na jaře letošního roku v anketě místních novin nevěřily tři čtvrtiny hlasujících, že se obchvat opravdu začne stavět. „Stavba je z hlediska dopravy důležitá, úspěšně jsme ji soutěžili a dali jsme jasně najevo, že chceme lidem v regionu pomoci. Stát splnil i slovo, když začal sanovat i ekologickou skládku, která s obchvatem souvisí,“ konstatoval ministr dopravy Dan Ťok.

V současné době se začíná stavět jak 2,3 km dlouhé připojení na D48, tak i 4,2 km dlouhá první etapa obchvatu. Dokončeny by měly být v dubnu 2022. „Vybudování kapacitního obchvatu Frýdku-Místku a souvisejícího připojení dálnice D56 odkloní veškerou tranzitní dopravu z města na obchvatové komunikace, čím výrazně vzroste bezpečnost i plynulost silničního provozu. Klíčové je tedy zahájení i druhé etapy obchvatu, kde je v současné době bohužel napadeno stavební povolení jedním občanským sdružením. Přesto bychom rádi i tuto druhou etapu zahájili ještě v letošním roce“, představil zahajované stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

O obchvatu mluví místní lidé už dvě desítky let a pořádali za jeho zahájení i demonstrace. Průtah Frýdkem-Místkem velmi zatěžuje hlukem bytovou zástavbu a je zdrojem častých dopravních nehod.

Stavba D56 Frýdek-Místek, připojení na D48 je dokončením západního obchvatu Frýdku-Místku z hlediska silnice D56 a pokračováním stavby D48 Frýdek - Místek, obchvat. Výstavba obchvatu spolu s připojením dálnice D56 výrazně zlepší životní prostředí pro občany města, zrychlí dopravu.

Dálnice D48 tvoří v rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou západovýchodním směrem. Komunikace spojuje jižní část Moravskoslezského kraje se střední Moravou a s Polskem.

REKLAMA


Dálnice D56 tvoří v  rámci Moravskoslezského kraje důležitou dopravní tepnu orientovanou severojižním směrem. Spojuje Ostravu s atraktivní rekreační lokalitou v okolí vodní nádrže Šance v Moravskoslezských Beskydech a pohořím Beskydy obecně. Umožňuje spojení Ostravska se Slovenskou republikou přes hraniční přechody Horní Bečva – Makov nebo Bílá – Klokočov.

Stavby jsou navrženy ke spolufinancování v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti a z Evropského fondu pro regionální rozvoj. Podařilo se je soutěžit o čtvrtinu levněji, než ŘSD původně předpokládalo: namísto 2,896 mld. korun budou stát jen 2,169 mld. korun (bez DPH)

 

REKLAMA